informasjon OM FORETAKET

Kontakt oss

Dollhouse AS
Skomværgata 4
3921 Porsgrunn
Org. nr. 996 611 957
Tlf. 413 42 398
Mail: post@ogotto.no

Kjøpsbetingelser og retur/ reklamasjon gjelder alle kjøp fra dollhouseogotto.no

Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder her.

Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

Partene

Selger er Dollhouse AS, Skomværgata 4 3921 Porsgrunn, post@ogotto.no, 413 42 398, Orgnr 996 611 957, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

Alle priser er i norske kroner inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet.

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål på post@ogotto.no

Betaling

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Du kan velge mellom å betale med kort eller faktura. Vi samarbeider med de største leverandørene av betalingsløsninger for at du skal føle deg trygg når du handler hos oss.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Vi tilbyr også tjenesten Klarna faktura som vil si at du ikke betaler før 14 dager etter du har mottat varene. Klarna er en enkel og trygg mate å handle på.

Klarna er Europas ledende leverandør av faktura- og finansieringsløsninger til netthandel. Klarna har med sine tjenester Klarna Faktura og Klarna Konto, blitt Skandinavias mest populære betalingsmåte da du som kunde alltid får hjem varene før du betaler. Betalingsprosessen er den raskeste på nett idag, og Klarna legger stor vekt på at du som forbrukerne skal kunne føle deg trygg når du handler på nett.

Med Klarna Faktura handler du enkelt via personnummeret ditt. Du betaler alltid etter at du har mottatt varen.

Tjenesten Klarna Konto passer for deg som vil dele opp betalingen og samle alle delbetalingskjøp på en faktura. Alle kjøp du gjør med Klarna Konto i en måned vil samles på èn enkelt faktura som du mottar i midten av neste måned. Dessuten kan du alltid selv bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Vi tilbyr også betaling med Vipps.

Levering

Leveringstiden er normalt 1-4 virkedager etter at pakken er sendt fra oss. I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre. Om du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. Etter en måned anses varen som levert. 

Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss, vil du belastes med et gebyr på 199,-kr. Ved hent i butikk, gjør vi oppmerksom på at bestillinger som ikke er hentet innen 4 mnd etter bestilling, går tilbake i Dollhouse &OTTOs eie.

Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling. Vær oppmerksom på at mail kan havne i spam-filteret, det kan dermed være lurt å sjekke søppelposten.

Leveringsmetoder

Vi kan dessverre ikke tilby levering til adresser utenfor Norges fastland.

Du har tre leveringsalternativer i vår nettbutikk:

Servicepakke – Posten/Bring
Når du handler hos oss kan du få tilsendt bestillingen din for fast frakt på 79,-kr. Servicepakke fra Posten sendes med sporing til ditt nærmeste postkontor. Du mottar SMS og/ eller mail når sendingen er ankommet postkontoret.

Hente i butikk
Du kan hente ordren din gratis i butikken. Du vil her motta mail med hentekode som du oppgir i kassen når du henter pakken din. Vær oppmerksom på at du ikke kan hente ut bestillingen din før du har fått bekreftelse på at pakken er klar til å hentes. NB! Det er kun personen som har bestilt pakken som kan hente den ut – og legitimasjon må fremvises.

Levering på dør – Posten/Bring
Du kan velge å få levert bestillingen din hjem på døren. Fast fraktpris er da 99,- . Pakken vil leveres på døren hjem på kvelden, og sjåføren vil ringe deg 30-60 minutter før levering.

Retur og reklamasjon

Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss.

Vi forholder oss alltid til angrerett loven, så varen må derfor være tilbake hos oss senest 14 dager fra du fikk den. Den må være i samme stand som da du mottok den, ubrukt med alle lappene på. Du må selv betale returporto, og det er ditt ansvar at vi mottar pakken. Vi anbefaler derfor at du sender pakken med sporing. Du velger selv om du vil ha pengene tilbake eller bytte i en ny vare. Vi gir deg selvfølgelig gratis frakt om du ønsker å bytte i annen vare.

Personopplysninger

Dollhouse AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Tekst og bilder tilhører DOLLHOUSE AS. Vi ber om at tekst og bilder ikke kopieres uten tillatelse. Ved repost på Instagram/Facebook skal bildene tydelig merkes med #repost @dollhouseogotto

Forbehold

Varen kan være utsolgt
Farger kan avvike fra virkeligheten
Skrivefeil
Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk og vi deler lager med butikk

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.