VANLIGE SPØRSMÅL

Det er viktig for oss å kunne tilby deg den perfekte shoppingopplevelsen! I menyen finner du all informasjon du trenger for å handle hos oss. Om du ønsker hjelp eller har flere spørsmål, ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice!

Tlf: 413 42 398 eller mail: post@ogotto.no

Hvilke fraktmuligheter har jeg?

 Alle forsendelser, uansett beløp, blir sendt som sporingspakker med Posten/ Bring. Kjøper du for over 1000,- har vi fri frakt i hele Norge. Bestillinger under 1000,- belastes med fastpris 79,- Pakken kan hentes på ditt lokale postkontor/ post I butikk.

Du kan også velge Leveres hjem på døren. Det koster 99,-kr.

Transporttid er normalt 1-3 virkedager, avhengig av strekning.

Du kan også velge Hent i Butikk. Da ligger pakken klar og venter på deg i butikken.

Hvor fort blir pakken min sendt?

Vi pakker alle bestillinger så fort det lar seg gjøre. Du kan regne med at det vil være den første virkedagen etter bestillingen er gjort, men i travle perioder kan det ta noe lenger tid. Du vil alltid få beskjed når varene er på vei til deg med postmannen.

Når får jeg pakken min?

Normal leveringstid er på 2-4 virkedager etter at du har mottatt leveringsbekreftelse på e-post. Merk at eventuelle forsinkelser hos Posten kan forekomme. 

Når belastes jeg for kjøpet?

Når du gjennomfører betaling med kort, vil vi reservere kjøpesummen. Beløpet blir trukket fra ditt kort når vi sender varene. Velger du faktura så betaler du for varene etter du har fått de hjem til deg.

Hvordan kan jeg betale?

Vi tar alle de vanligste bankkort/ kreditkort. Du kan også velge Klarna faktura. Det vil si at vi sender faktura sammen med varene. For mer informasjon om kjøpsbetingelser og betaling, se her.

Du kan også betale med Vipps. Da bare skriver du inn telefonnr ditt når du får beskjed om det. Og så må du logge deg inn på Vippskontoen din. 

Er det trygt å handle hos Dollhouse &OTTO?

Vi hos Dollhouse &OTTO er opptatt av din trygghet når du handler hos oss. Vi samarbeider med betalingsleverandøren Klarna, som er et av Europas raskest voksende selskap. Velger du kortbetaling, så foregår dette via Klarna, og all betalingsinformasjon krypteres slik at uvedkommende ikke får adgang til denne informasjonen. Vi lagrer aldri informasjon om kortet ditt, dette administreres som sagt av Klarna.

Kan jeg bytte varer i butikken som jeg har kjøpt på nett?

Du kan alltid bytte varene i andre varer i butikken. Ønsker du derimot pengene tilbake, må du fylle ut returskjemaet som fulgte med pakken og levere dette sammen med varene. Du vil da få pengene overført til konto / kort i løpet av noen dager.

Kan jeg avbestille min ordre selv om den er betalt?

Du kan kansellere din ordre dersom den ikke er behandlet hos oss ennå. Ta kontakt med kundeservice så raskt som mulig så hjelper vi deg derfra. Dersom varen er sendt, må du dessverre returnere den om du ikke ønsker varen. Du vil motta e-post når pakken din er sendt fra oss.

Hva skjer om jeg ikke henter pakken min på posten?

Pakken din blir liggende på ditt postkontor i 14 dager, før den blir automatisk returnert til oss. Du vil da bli belastet kr 199,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med sendingen.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Hos oss har du åpent kjøp i 14 dager. Returomkostninger dekkes av kjøper. Ved retur av varer skal varen returneres i den stand den ble mottatt i, ubrukt og i original emballasje. Så snart vi har mottatt varen, krediterer vi beløpet. Det kan ta opptil 14 dager å få returpakken til vårt lager. Årsaken er at pakkene først går til Posten’s hovedlager, før de blir kjørt ut til oss. Vi krediterer med en gang vi mottar returpakken. Det kan ta 1-4 virkedager før du har pengene tilbake på konto. 

NB! om du har valgt Klarna Faktura, så må fakturaen betales innen forfallsdato. Når returpakken kommer, vil vi kreditere og du får penger igjen på samme konto som du har betalt fra.

Angrerettskjema ligger som vedlegg i ordrebekreftelse med e-post.

RETURADRESSE; Dollhouse AS, Skomværgata 4, 3921 Porsgrunn.

Kan jeg returnere en salgsvare?

Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.

Hva skjer hvis varen jeg bestilte er utsolgt?

Hvis du har gjennomført et kjøp og det viser seg at varen ikke lenger er tilgjengelig på lager, vil du så snart som mulig få beskjed om dette på mail eller telefon. Du betaler aldri for varer som ikke blir sendt fra oss.

Hvordan vet jeg at ordren min er mottatt hos dere?

Du mottar alltid ordrebekreftelse på mail etter at du har plassert din ordre hos oss. Ordrebekreftelsen vil fungere som en kvittering på at kjøpet er gjort, og at vi har mottatt ordren. Kontakt kundeservice om du ikke mottar mail etter din bestilling (sjekk eventuelt om mailen har havnet i søppelpost/spam på mailkontoen din). Husk at du alltid kan sjekke din ordrestatus på «Min side». Dobbelsjekk ved bestilling at du har lagt inn riktig mailadresse. 

Hvor lenge har jeg reklamasjonsrett på varen?

Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss.

Har dere tatt noen forbehold på nettsiden?

Vi tar følgende forbehold

  • Varen kan være utsolgt.
  • Farger kan avvike fra virkeligheten.
  • Eventuelle prisendringer, og reserverer oss mot feilaktig prissetting.
  • Skrivefeil.
  • Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk.

Er det fortsatt noe du lurer på?

Ta kontakt med oss så skal vi hjelpe deg.

Ta kontakt